Sıkça Sorulan Sorular

Öğrenciler akademik yılın başında alacakları dersleri kendileri seçer ve bu derslere internet üzerinden kaydolurlar.
Okul kaydından sonra ders kayıtları da, akademik takvimde belirlenen tarihler arasında yapılmalıdır. Öğrenci İşleri Otomasyonundan yapılan ders kaydı, öğrenci danışmanlarının onayı ile kesinlik kazanmaktadır.

Sömestir programlarında dört, trimestir programlarında altı dönemde tüm derslerini başarıyla tamamlayan, en az 120 AKTS alan, zorunlu stajını tamamlayan ve yeterli etkinlik puanı toplayan ön lisans öğrencileri mezun olmaya hak kazanır.

Lisans programlarında sömestr programlarında sekiz, trimestir programlarında on iki dönemde tüm derslerini tamamlayarak en az 240 AKTS alan, zorunlu stajını tamamlayan ve yeterli etkinlik puanı toplayan lisans öğrencileri mezun olmaya hak kazanır.

Uzaktan tezsiz yüksek lisans programında en az 90 AKTS alan; örgün tezli yüksek lisansta ise en az 120 AKTS alarak yüksek lisans tezini başarıyla savunan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır.

AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarını alan öğrenciler ilgili derslerden şartsız olarak geçerler. Ayrıca kurul kararları ile bazı dersler için “DC” ve “DD” ders notları başarısız sayılabilir. Yabancı dil dersleri ile iş başında eğitime dayalı uygulama derslerinden başarılı sayılmak için mutlaka “CC” ve daha üzeri bir not almış olmak gerekir.

FF ve FD harf notlarını alan öğrenciler ilgili dersleri tekrar almak zorundadır. Bu derslerin sadece sınavlarına girmek yeterlidir fakat “FZ” harf notu olan derslere devam etmek mecburidir.

DD ve DC harf notları koşullu başarılı notlardır. Koşullu başarılı nota sahip olunan dersler sonraki akademik dönemlerde not yükseltmek için yeniden alınabilir. Mezuniyet için not ortalamasının 2.0 olması gerektiğinden not değerleri 2.0’ın altında olan koşullu başarılı derslerin mezuniyeti riske attığı unutulmamalıdır.

Bir öğrencinin kayıtlı olduğu programda yarıyıl için gösterilen derslerin, o yarıyıldaki kredileri toplamı öğrencinin normal ders yüküdür. Yılda iki dönem (sömestir) eğitim-öğretim yapan programlarda normal ders yükü 30 AKTS, yılda üç dönem (trimestir) eğitim-öğretim yapan programlarda ders yükü 20 AKTS’dir. Dönem ve genel not ortalamalarına bağlı olarak 2. dönemden itibaren öğrencinin alabileceği toplam kredi, yani ders yükü değişebilir. Bu konuda daha fazla bilgi için “Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” okunmalıdır.

Her öğrencinin kayıtlı olduğu programda almakla yükümlü olduğu derslerdir.

Öğrenciler kayıtlı oldukları program için belirlenmiş seçmeli ders gruplarından belirlenen kıstaslar doğrultusunda ders seçmek zorundadırlar. Akademik dönemde açılan ve seçilmesi zorunlu olmayan dersler arasından kredi yükleri doğrultusunda ve akademik danışmanlarının onayı ile istedikleri dersi alabilirler. Öğrencinin, öğretim programında bulunmayan ve seçilmesi zorunlu olmayan seçmeli ders kapsamında fazladan aldığı dersler, öğrencinin talebi, program başkanlığının olumlu görüşü ve ilgili kurul kararı ile transkriptinden (not döküm belgesinden) silinebilir.
Öğrencilerin mezun olabilmeleri için kendi bölüm/programlarında yer alan bazı seçmeli dersleri almaları ve başarılı olmaları zorunludur. Bu derslerin her iki dönemde de alınması gerekebilmektedir. Bu derslerden birini alan öğrenciler, takip eden dönemde de aynı dersin ikincisini almak zorundadırlar.

Bir dersin alınabilmesi için daha önce başarılmış olan bir ders ön şart dersi olarak öngörülmüş ise bu derse ön şartlı ders denir. Ön şart dersinden başarısızlık halinde buna dayalı ön şartlı ders alınamaz. Ön şartlı dersler öğretim programı ile belirlenir.

Her yıl eğitim-öğretim yılı başlamadan üniversitemizin fakülte ve yüksekokullarında açık ve uzaktan öğretim yoluyla verilecek olan dersler, ilgili kurul kararları ve Senato onayı ile belirlenmektedir. Olağandışı durumlarda yapılacak düzenlemeler ve planlamalar web sitesinde duyurulur.

Tüm yükseköğretim kurumlarında okutulması gereken zorunlu dersler ile ön şartlı yabancı dil dersleri için dönem başlarında muafiyet sınavı açılabilir. Yönetim kurulunca bu derslerin dışındaki dersler için de muafiyet sınavı açılmasına karar verilebilir. Muafiyet sınavı yapılabilecek derslerden dönem içerisinde başarısız olmuş ve dersi tekrar almak zorunda olan öğrenciler söz konusu derslerin yarıyıl başında açılan muafiyet sınavlarına girebilir.

Üniversitemiz, uzaktan öğretim derslerini yürütmek amacıyla asenkron dersler için Advancity Akademik Öğrenme Sistemi’ni (ALMS) ve senkron dersler içinse Perculus Sanal Sınıf Platformunu kullanmaktadır.

Öğrencilerimiz ve öğretim elemanlarımızın tek bir web adresi ile ulaşılabildiği ALMS ve Perculus, internet erişimi olması koşuluyla sanal sınıf ve asenkron ders malzemelerine zaman ve mekân ayrımı gözetmeksizin erişimi sağlayan bir platformdur.

Kapadokya Üniversitesi öğrencilerinin bilimsel, kültürel, sosyal ve sportif etkinlikler aracılığı ile kişisel gelişimlerine katkı sağlamak üzere Öğrenci Etkinlikleri Yönergesi ve Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Uygulama Yönergesi uyarınca planlanan ve gerçekleştirilen faaliyetlerde elde edilen puanlar kredisiz olarak son dönemde Etkinlik Dersi adı altında toplanır ve diğer zorunlu dersler gibi öğrenci mezuniyetini etkiler. Tüm program başkanları etkinlik dersinin doğal öğretim elemanıdır.

Yaz öğretimi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yeterli sayıda başvuru yapılan dersler için yönetim kurulu kararı ile açılır.

Kapadokya Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğine göre devam zorunluluğu o yılki toplam eğitim-öğretim süresinin teorik dersler için en az %70’i, uygulamalı dersler için %80’idir. Devam oranı daha düşük olan öğrenciler o dersten başarısız sayılacak ve dersi tekrar aldığında devam etmek zorunda kalacaktır.
Yurt içi, yurt dışı sportif, kültürel, bilimsel ve sanatsal faaliyetlere katılan öğrencilere ilgili kurul kararı ile verilecek izinler devamsızlık kapsamında değildir. Bu öğrenciler izin süresi içerisinde yapılan sınavlara giremedikleri takdirde söz konusu sınavlara ilgili kurul kararı ile yeniden alınır.

Eğitim programları hazırlanırken teorik bilgiler kadar öğrencilere iş üzerinde eğitim verilmesi, yani pratik bilgilerin de sağlanması öncelik olarak belirlenmiştir. Üniversitemizde bulunan programların eğitim müfredatında genel olarak 30 iş günü zorunlu staj eğitimi bulunmaktadır. İlgili kurul kararı ile staj yapma zorunluluğu bulunan bölümlerin ve programların öğrencilerinin Üniversitede teorik olarak öğrendikleri bilgileri ilgili sektörde uygulayabilme becerilerini geliştirmeye ve iş tecrübesi edinmelerine yönelik staj yapma zorunluluğu vardır. Söz konusu bölüm veya programlara kayıtlı öğrenciler, mezun olabilmek için Kapadokya Üniversitesi Uygulamalı Eğitimler Yönergesi hükümleri uyarınca yapması gereken stajları başarı ile tamamlamak zorundadır. Stajını başarıyla tamamlamamış öğrenciye diploma verilmez. Uygulama becerisi gerektirmeyen lisans programlarında staj zorunlu değildir. Ayrıca Uçak Teknolojisi, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri ve Turist Rehberliği programlarında uygulama eğitimleri müfredat içerisinde yer aldığı için bu programlarda da staj uygulaması yoktur.

Uygulama dersleri Kapadokya Üniversitesi yerleşkelerindeki uygulama atölyeleri, laboratuvarları ya da mutfaklarında yapılmaktadır.
Uygulamalı ders eğitimi, her programın ilgili akademik yıldaki eğitim müfredatında belirtilen dönemlerde (güz, bahar veya yaz) yapılır. Uygulama süresince öğrencilerin takip ve denetimi, uygulamanın amacına uygun bir şekilde yapılabilmesi ve daha fazla yararlanılabilmesi açısından sınıflar öğrenci gruplarına bölünebilir veya birleştirilebilir. Gerekli görülmesi halinde uygulama dersleri bir sonraki akademik dönemde de devam edecek şekilde planlanabilir. Uygulama dersi bir sonraki akademik dönemde de devam edecek şekilde planlanırsa dersin notu uygulama eğitiminin bittiği dönemde oluşur ancak ders, not kartında dersin alındığı döneme eklenir. Bu ders tamamlanıncaya kadar, alındığı dönemin not kartında süren çalışma ‘’-‘’ harfi olarak gösterilir. Uygulamalı derslerde, sınavlar dersin sınav sistemine göre planlanır ve yürütülür. Bu oranlar ilgili kurul kararı ile bölüm ve program bazında değiştirilerek uygulanabilir.

Hazırlık sınıfının amacı, öğrencilere yerleştirildikleri eğitim-öğretim programlarının Avrupa Dil Portföyü düzeyleri doğrultusunda yabancı dilde eğitimlerini sürdürebilecek, meslekleriyle ilgili her türlü yayını takip edebilecek, etkinliklere ve tartışmalara katılabilecek dil bilgi ve becerilerini kazandırmaktır.

Hazırlık eğitimi, genel hazırlık için yıl içinde 14 haftalık 2 dönem ve gerektiğinde 7 haftalık yaz okulundan, İngiliz Dili ve Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık programları için 16 haftalık 2 dönem ve gerektiğinde 8 haftalık yaz okulundan oluşur.

Hazırlık sınıfı öğrencilerinden güz dönemi sonunda hedeflenen düzeye erişenler, B1 kur bitirme sınavına girip başarılı oldukları takdirde (İngiliz Dili ve Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık programlarına kayıtlı öğrenciler için B2) bahar döneminden muaf tutularak hazırlık senelerini başarıyla tamamlamış sayılırlar ve bahar döneminde kendi bölümlerinde alan eğitimlerine başlarlar. Bahar dönemi sonunda B1 düzeyine erişemeyen öğrenciler ise yaz okuluna devam ederler (İngiliz Dili ve Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık programlarına kayıtlı öğrenciler için B2).

Tamamı İngilizce olan programlar hariç 2 yıl üst üste hazırlıktan başarısız olursanız, ÖSYM aracılığıyla programınızın Türkçesinin 1.sınıfına yerleşebilirsiniz. Bu haller dışında, zorunlu hazırlık sınıfından başarısız olan öğrenciler isterlerse hazırlık eğitimini baştan alabilirler. 1. sınıfa devam edecek öğrencilerin programlarındaki dersleri alabilmeleri için öncelikle hazırlık sınıfından başarılı veya muaf olması gerekir.

Kurum içi yatay geçişler iki şekilde gerçekleştirilebilir.


Not ortalaması ile yatay geçiş:
Not ortalaması ile yatay geçişler eşdeğer programlara yapılabilir. Eşdeğer programlar ve yatay geçiş koşulları yatay geçiş dönemlerinde üniversitenin internet sitesinde yayımlanacak yatay geçiş duyurusunda ilan edilir.
• Not ortalaması ile yatay geçişte genel not ortalamasının en az 2.00 veya başarısız dersinin olmaması gerekir.
• Üniversite bünyesindeki aynı düzeyde öğrenci kabul eden diploma programları arasında yatay geçiş başvurusu yapılabilmesi için, öğrencinin merkezi sınava girdiği yıl itibarıyla geçmek istediği diploma programı için geçerli olan puan türünde aldığı merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programına eşdeğer yurt içindeki diğer üniversitelerin diploma programlarının en düşük taban puanından az olmaması şartı aranır.
• Eşdeğer programlar arasında başvuru yapılabilmektedir. (İsimleri aynı olan veya ilgili yüksekokul veya meslek yüksekokulu yönetim kurulu tarafından içeriklerinin en az yüzde sekseni aynı olduğu tespit edilen programlar)
• İngilizce programlar için başvuru ve değerlendirme sonucunda kayıt yaptırmaya hak
kazananlardan; adayın İngilizce yeterliliğini gösteren belge (ilgili mevzuatta anılan) veya
Yüksekokulumuz bünyesinde yapılacak olan İngilizce muafiyet sınavında başarılı olma şartı aranacaktır. Başarılı olamayanlar kayıt yaptırma hakkını kaybedeceklerdir.
Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçiş
Merkezi yerleştirme puanı ile yatay geçiş yönteminde programların eşdeğer olması şartı aranmaz. Yatay geçiş yapmak isteyen öğrencinin kayıtlı olduğu programa yerleştiği yıldaki puanının yatay geçiş yapmak istediği programının o yıldaki taban puanından daha az olmaması başvuru yapması için yeterlidir.

Çift ana dal programı, üniversitemizde kayıtlı oldukları ön lisans veya lisans programlarını başarı ile yürüten öğrencilerimizin, ilgi duydukları başka bir programda eş zamanlı şekilde ders alarak ikinci bir dalda ön lisans veya lisans diploması almalarını sağlar. Üniversitede yürütülen lisans programları ile diğer lisans programları arasında ilgili bölümlerin ve fakülte/yüksekokul kurullarının önerisi üzerine Senatonun olumlu görüşü ve Mütevelli Heyetinin onayı ile yan dal programı açılabilir. Çift ana dal ve yan dal programlarına başvuru koşulları ve başvuru için gerekli belgeler ilgili bölümler tarafından ilan edilir.

Çift ana dal ve yan dal programları hakkında detaylı bilgi ve güncel program listesi için https://www.kapadokya.edu.tr/akademik/cift-anadal-yan-dal-programlari adresini ziyaret ediniz.

Çift Ana Dal programı ücretleri her eğitim-öğretim yılında, Mütevelli Heyet tarafından belirlenir. 2024-2025 akademik yılında çift ana dal programına dahil olan öğrenciler ana dal programlarının normal öğretim süresi boyunca ek bir ücret ödemeyeceklerdir. Normal öğretim süresi içerisinde mezun olamayanlar ilgili akademik yılda normal öğretim süresi dışındaki (uzatan öğrenci) tüm öğrenciler için uygulanacak olan kredi ücreti ile ders alacaklardır.

2008 yılında Erasmus programına kabul edilen kurumumuz, bugüne kadar 58 öğrenci stajı, 18 akademik personel eğitimi olmak üzere toplam 76 hareketlilik gerçekleştirmiştir. 2019-2020 akademik yılına başlarken yaklaşık kırk uluslararası iş birliği anlaşmasıyla Kazakistan’dan Almanya’ya, Kore’den Litvanya’ya önemli bağlantılar kurmuştur.

Erasmus değişim programının yanı sıra 2019-2020 akademik yılı itibariyle, üniversitemiz Orhun değişim programının da bir üyesi olarak, aktif olarak öğrenci değişim programlarını desteklemektedir. Değişim programlarıyla eğitim, staj ve öğretim faaliyetlerini gerçekleştirmek isteyen öğrenci, akademik ve idari personelimiz Uluslararası İlişkiler Ofisi ile temasa geçmelidir.

Yabancı dil yeterliliği ve not ortalaması öğrencilerimizin seçim ve yerleştirme sürecinde kriter olarak değerlendirilmektedir. Değişim programlarından faydalanmak isteyen öğrenciler için yıl içerisinde yapılan duyurularda değerlendirme kriterleri ayrıntılı şekilde öğrencilere ilan edilmektedir.

Uluslararası İlişkiler Ofisi tarafından İstanbul ve Nevşehir ayrı ayrı olmak üzere yılda iki kez düzenlenecek olan bilgilendirme toplantıları ve uyum programlarıyla öğrencilerimize rehberlik desteği sağlamaktadır. Ayrıca başvuru koşulları, program ve partner ülke bilgileri üniversitemiz resmi web sayfasında güncel olarak yayımlanmaktadır

Detaylı bilgi için https://www.kapadokya.edu.tr/akademik/uluslararasi-ogrenci linkini ziyaret edebilirsiniz.

Üniversitemizde genel olarak dokuz tür ölçme yöntemi ve on tür değerlendirme sistemi
uygulanmaktadır. İlgili akademik yılın Öğrenci Bilgi Kılavuzu’nu inceleyerek detaylı bilgi edinebilirsiniz. 

https://ogek.kapadokya.edu.tr/ogrenci/ogrenci-bilgi-kilavuzu/

Öğrenciler, bir ölçme sonucuna ilan tarihinden itibaren en geç 7 gün içinde “Öİ.FR.013 Sınav Puanına İtiraz Formu” ile itiraz edebilirler.

Her akademik yıl başlamadan önce ilgili akademik yılda bütünleme sınavı veya yaz öğretimi uygulamasının yapılıp yapılmayacağı akademik takvim ile duyurulur. Bütünleme sınavının yapıldığı akademik yıllarda final sınavları için mazeret kabul edilmez. Bütünleme sınavının yapılmadığı durumda final sınavı için ilgili yönetim kurullarınca uygun görülen başvurulara mazeret sınavı hakkı verilir. Yaz öğretimi akademik takvimde belirtilen tarihlerde yeterli sayıda başvuru yapılan dersler için yönetim kurulu kararı ile açılır.
Yaz öğretimi kapsamında açılmamış dersler Türkiye’deki başka bir yükseköğretim kurumu tarafından açılmış yaz öğretimi programında alınabilir. Farklı bir yükseköğretim kurumundan alınacak dersin transfer edilebilmesi için, dersin üniversitemizdeki ders ile içeriğinin eşdeğer ve AKTS kredisinin eşit veya daha fazla olması gerekir.

Burs ve Sosyal Yardım Yönergesinden burs çeşitlerine dair bilgi edinebilirsiniz.

Burslar normal öğrenim süresince geçerlidir.

Sınıf birincisi olan öğrencilere “Burs ve Sosyal Yardım Yönergesi” uyarınca akademik başarı bursu bir sonraki akademik yıl boyunca verilir. Her yıl sınıf birincisine göre alacak kişi değişkenlik gösterebilir. Birinciliğin kişi tarafından devam ettirilmesi durumunda kişi burs almaya yeniden hak kazanabilir.

Evet, diğer vakıf ve kuruluşlardan da burs alabilirsiniz.

Evet, KYK bursuna başvuru yapabilirsiniz.

Peşin, taksitli ve mail order olmak üzere farklı ödeme yöntemleri vardır.
Peşin Ödeme: Yıllık eğitim-öğretim ücretinin tamamı, kayıt sırasında, peşin olarak, Üniversitemizin banka hesaplarına doğrudan, havale veya EFT yapılarak veya limiti yeterli tüm banka kredi kartları ile tek çekimle ödenebilir.

Taksitli Ödeme: Üniversitemiz tarafından 5 veya 10 eşit taksitte ödeme imkânı sunulmuştur (vade farkı söz konusudur).
İlave taksit avantajları ilgili kart sağlayıcı bankalar tarafından yapılmakta olup, kampanya süreleri ve koşulları ilgili bankalar tarafından belirlenmektedir.

Eğitim-öğretim ücretlerinin kredi kartına ödeme talimatı (mail order) verilerek ödenmesi de mümkündür. Bu seçeneğin tercih edilmesi halinde, açıklanan peşin ücretin %25’i kredi kartı ile ödenir, kalan taksitli tutarın aylık 5 veya 10 eşit taksitle ödenmesi taahhüt edilir (taksit sayısınına göre vade farki söz konusudur)

Nevşehir Mustafapaşa’da Konuk Evi Müdürlüğüne bağlı, toplam 174 öğrenci kapasiteli konuk evi
bulunmaktadır.
Yıllık konaklama hizmetinin yanında, konuk evinde uygulama dersleri için belirli günlerde konaklama
talebi bulunan öğrencilerimiz için günlük konaklama imkânı da sağlanacaktır.
Öğrencilerimiz sabah kahvaltısı, öğle ve akşam yemeği hizmetini yemekhane veya kafeteryalardan ücret
karşılığı alabilirler.

Üniversitemiz bünyesinde; Merkez Kütüphanesi, Sosyal Bilimler Kütüphanesi ve Fen Bilimleri Kütüphanesi olmak üzere üç farklı mekanda yapılandırılmış kütüphane bulunmaktadır. Kütüphanelerdeki koleksiyonlar, yerleşkelerde faaliyet gösteren eğitim-öğretim programlarına göre oluşturulmuştur. Kapadokya Üniversitesi kütüphanelerindeki tüm yayınlar Yordam kütüphane otomasyon programına aktarılmaktadır.

Araştırma yapan öğrencilerimiz ve öğretim elemanlarımız, Üniversitemizin internet sitesinde yer alan Kütüphane sayfamızdan, kütüphane kataloğumuza erişebilmekte, üniversitemizin veri tabanlarından 7 gün 24 saat yararlanabilmektedirler.

Kapadokya Üniversitesi, kütüphanesini sürekli zenginleştirmekte, koleksiyonunda yer alan süreli yayınları ve referans kaynaklarını zenginleştirmektedir. Elektronik kaynaklara kolay erişimi sağlayacak bilgisayarlar araştırmacıların hizmetine sunulmuştur.

Bunların dışında, Kapadokya Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde Sanat Tarihi; Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu bünyesinde ise Uçak Teknolojisi özel kitaplıkları bulunmaktadır.

http://kapadokya.edu.tr/akademik/akademik-takvim adresinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Ders programlarını üniversitemizin internet sitesi duyurular bölümünden ve ilan panolarından öğrenebilirsiniz.

44 farklı öğrenci topluluğu vardır. Üniversitemizde faaliyet gösteren toplulukların bilgisine
https://kapadokya.edu.tr/ogrenciler/ogrenci-topluluklari adresinden ulaşabilirsiniz.

Öğretim elemanı ve öğrencilerin şikâyet ve taleplerini internet sitesinde sayfanın sağ altında yer alan Canlı Destek Sistemi (CDS) üzerinden iletmeleri esastır. CDS üzerinden şikayet veya talepler ilgili birim seçilerek iletilir (Örnek: internet erişimi ile ilgili bir sorun yaşıyorsanız mesaj “Bilgi İşlem” birimi seçilerek iletilir. Öğrenci evinde konaklayan bir öğrenci kapı kolundaki arızayı “Öğrenci Evleri” birimini seçerek iletir. Öğrenci veya öğretim elemanlarımızın servislerle ilgili sorunları “İdari İşler” birimi seçilerek iletilir). CDS üzerinden iletilen taleplerde iletişimin sağlıklı kurulabilmesi için mutlaka iletişim bilgileri doğru girilmelidir.

  • • Öğrencilerin akademik, bireysel ve sosyal gelişimlerine katkı sağlayan seminerler ve
    konferanslar düzenlemek,
    • Yükseköğretim yaşamına uyumlarını kolaylaştırmak ve yaşanabilecek olumsuzluklarla baş etme
    konusunda gerekli becerileri kazandırmak,
    • Duygusal sorunları olan öğrencilere, bireysel ya da grupla psikolojik danışmanlık yapmak,
    • Öğrencilerin önemli kararlar almasına, kendisini daha iyi tanımasına, çevresindeki insanlarla daha
    etkili ilişkiler kurmasına yardımcı olmak,
    • Öğrencilerin sorunlarını saptamak ve çözümü için ilgili birim veya kurumlarla iş birliği yapmak,
    • Program değişikliği yapmak isteyen öğrencilerin kendi ilgi ve yeteneklerini tanımasına ve
    uygun seçimler yapmasına yardımcı olmak amacıyla hizmet verir.
    Danışmanlık talep eden öğrencilerimiz pdr@kapadokya.edu.tr e-posta adresinden randevu talep
    edebilirler.
  • Üniversitemize kayıtlı her öğrencin bir danışmanı vardır. Danışmanlar;
    • Danışmanlık yaptığı öğrencilere ders seçimlerinde ve yükseköğretim süreci boyunca yer alacakları
    tüm eğitim-öğretim süreçlerinde planlama desteği verirler.
    almadıkları ve mezuniyet gerekliliklerini yerine getirip getirmediklerini kontrol ederler.
    • Danışmanlık yaptığı öğrencilere yükseköğretim sürecine uyum, mesleki gelişim ve kariyer
    planında destek olurlar.
    • Yüksekokulun yayımladığı mevzuatların anlaşılmasını sağlamada destek olurlar.
    • Danışmanlık yaptığı öğrencilere yükseköğretim süreçlerinde karşılaşılan sorunların
    çözümünde destek olurlar.
    • Danışmanlık yaptığı engelli öğrencilerin özel eğitim gereksinimlerinin karşılanmasını
    sağlarlar.
    • Danışmanlık ve Kariyer Planlama dersinin düzenli olarak yürütülmesini sağlar.
    • Danışmanlık yaptığı öğrencilerin, program dahilinde alması gereken tüm dersleri alıp

  • Öğrenci Konseyini sınıf temsilcileri oluşturur. Sınıf temsilcileri arasından Öğrenci Konseyi başkanı ve Konsey Yönetim Kurulu seçilir. Konsey başkanı, üniversite öğrencilerini doğrudan ilgilendiren karar mekanizmalarında öğrencileri temsilen yer alır. Öğrencileri yönetimde temsil etmek, diğer üniversitelerle ortak gerçekleştirilecek her türlü kültürel, sanatsal, sportif faaliyetlerde üniversitenin adını duyurmak, gelecekte gerçekleştirilecek etkinliklerde iş birliğinin devam ettirilmesini sağlamak Öğrenci Konseyinin hedeflerini oluşturmaktadır.

Kapadokya Üniversitesi

Sanal Asistana Bağlanın